Subject: E-sigarettide teemaline lühivideo
From: "Katarina Papp" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Cc: "Valeri Gramakovski" <[email-masked]>
Date: Fri, 16 May 2025 13:03:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tallinna linn on tegemas e-sigarettide teemalist lühivideot, mille eesmärk 
on selgitada e-sigarettidega seonduvaid probleeme. Keskendume peamiselt 
jäätmetele ja keskkonnakahjule, aga mainime ka kahju inimese tervisele.

Sooviksime Terviseameti seisukohta, kas on õige väita järgmist: „Lisaks on 
e-sigarettide vedelikes mitmeid vähki tekitavaid mürgiseid kemikaale, nt 
atsetooni, pliid ja arseeni.“ Info pärineb siit: 
<https://tubakainfo.ee/wp-content/uploads/2023/02/TAI_A4_Online-1.pdf> 
TAI_A4_Online

Kui suhtlesime ühe e-sigarette müüva kauplejaga, siis tema hinnangul on see 
väide ülekohtune, sest mainitud kemikaale, ei ole lubatud e-sigarettides 
kasutada. Väljavõte kaupluse kirjast:

Kõik Euroopas müüdavad s.h Eesti kaupmeeste poolt ametlikud müüdavad 
e-sigaretid on teavitatud koos koostisainetega Euroopa Liidu ühisportaalis.

Teavituse esitamisel kontrollivad toodete sisu vastava riigi vastutavad 
ametkonnad (Eestis Terviseamet), et just selliseid komponente e-sigaretid ei 
sisaldaks.

Eestis ametlikult müüdavates e-sigarettides ei ole atsetooni ja arseeni.

Palume esimesel võimalusel Terviseameti tagasisidet video stsenaariumile, 
lisatud manusena. Filmimine toimub 22. mail.

Tänulikult

Katarina Papp

ringmajanduse ekspert

ringmajanduse osakond

linna ettevõtlusteenistus

+372 53656384

Üks e-kiri tekitab oma elutsükli jooksul ca 4g CO₂ saastet. Kustuta see 
e-kiri, kui Sa seda enam ei vaja.